We will choose a group of students and make them read at least a book in a month. This period will last 4 months and at the end of the period we will check the increase of their marks in maths class. //
Ayda en az bir kitap okutularak 4 ay boyunca gözlemlediğimiz öğrencilerin matematik notlarındaki gelişmeleri takip edeceğiz.
To demonstrate that success is inevitable when the operational talent and interpratation ability combine. To make the students enjoy reading books and notice the benefits of reading books. The convince the students that maths ability and verbal ability should be integrated.//
İşlemsel yeteneğin yorumlama kabiliyeti ile birleştiğinde başarı getireceğini ispatlamak. Öğrencilere kitap okumayı sevdirmek ve yararlarını anlamalarını sağlamak. Sayısal yeteneğin sözel yetenekle birleşmesi gerektiğine inandırmak.
Firstly, the partners of the project determine the target students group and the group should be homogeneous. The marks of the group are recorded both at the beginning and at the end of the project. (the period is 4 months)
And then, it should be reported in this way; if there is an increase on the marks of the students, the objective behaviour isn´t observed.
Next, the results are analyzed and if 5 of the every 10 students reach the objective behaviour, it is reported that %50 success is achieved.//
Proje ortaklarının ilk olarak homojen dağılımlı hedef öğrenci grubu belirlemesi gerekir. Grubun çalışma başlamadan önce ki notları ile 4 ay sonra ki notları kayıt altına alınır. öğrenci grubunda not artışı varsa hedef davranış gözlendi yoksa hedef davranış gözlenemedi diye belirtilir. Daha sonra genelleme yapılarak örneğin; her 10 öğrenciden 5´inde hedef davranış gözleniyorsa yüzde elli başarı sağlandı denilir.
An increase on students marks in maths. To make the students marks in maths.
Matematik notlarında artış. Kitap okuma alışkanlığı kazandırmak.